Sociale media erg belangrijk voor de ondernemer!Sociale media als LinkedIn, Twitter, Facebook, Google+, Instagram etc… U heeft er allemaal van gehoord en ergens beseft u dat u er eigenlijk meer mee zou moeten doen. Of sterker nog, u doet er nog niets mee, dan zal het besef alleen maar groter zijn dat u zich moet laten zien op het internet en in het bijzonder, in de sociale media.

30% omzet van Bouwbinder B.V. komt via de sociale media!

Met mijn onderneming Bouwbinder B.V. krijg ik ca. 30% van mijn opdrachten dankzij de sociale media. Door nieuwsberichten te plaatsen, door wetenswaardigheden te communiceren en door actief deel te nemen op de sociale media. Als u een connectie van mij bent op LinkedIn of Twitter dan heeft u deze berichten ongetwijfeld voorbij zien komen. De markt is in de voorbije vijf jaar sterk veranderd. Ik ben 4 jaar geleden begonnen met sociale media en heb inmiddels ruim 800 connecties op LinkedIn, en 1860 volgers op Twitter en enkele honderden op Facebook. Zo’n netwerk opbouwen kost tijd, maar het is het waard!

De markt is veranderd:

Loonde het een aantal jaren terug nog om telefonische acquisitie te doen of om mailings per post te doen, deze technieken om klanten te winnen zijn helemaal voorbij. Als een onderneming of een consument informatie zoekt over een product dat hij wil kopen, dan zit deze niet meer op een fanatieke verkoper te wachten. Hij duikt het internet op en vindt daar de informatie die hij zoekt. Het moment waarop hij in contact treedt met een verkoper is veel later in het aankoopproces dan in het verleden. Vaak heeft de koper al bedacht wat hij wil, met welke specificatie, en benadert dan een partij die het product mogelijk kan leveren. Dan is het wel belangrijk dat de potentiële koper u kent, of in gedachte heeft als leverancier. Maar hoe bereik je deze koper als u niet in het voortraject van de aankoop betrokken bent? Juist, de sociale media!

Wat moet u als bouwgerelateerde onderneming met sociale media?

U moet als onderneming via de sociale media zorgen dat u “top of mind” bent in uw markt. En hoe doet u dat?  Door een netwerk op te bouwen via deze media, en door geregeld berichten te plaatsen, waarin u vertelt wie u bent, wat u doet en waar u voor staat. Met foto’s en informatie over uw activiteiten. Alleen een website hebben is in deze tijd te passief! U wilt door uw markt  on line gezien worden, en dat vergt tijd, inspanning, taalvaardigheid, een duidelijke boodschap en expertise.

Bouwbinder B.V. en sociale media?

U zult zich misschien afvragen, wat moet Bouwbinder B.V., die van de FSC certificering, nu met sociale media? Welnu, van huis uit ben ik marketeer, ik heb commerciële economie gestudeerd en ben eigenlijk in het FSC-certificeren gerold, door mijn achtergrond in de houthandel en timmerindustrie. En omdat één klant mij vroeg het FSC certificaat voor hem te verzorgen heb ik mij in de materie en de markt verdiept en vond het een goede bron van inkomsten en ik ben actief in een markt, de bouw(toelevering), die ik goed ken en die mij erg aanspreekt. Maar van huis uit ben ik dus marketeer en veel meer op de klant gericht en het bewerken van de markt dan op het proces.

Omdat de sociale media goed voor mij werkt, en het een betrekkelijk goedkope wijze van communiceren is, waarbij ik in potentie met een omvangrijk netwerk veel mensen bereik, heb ik besloten voor bestaande relaties van Bouwbinder B.V. de sociale media te gaan verzorgen. Ik bedoel hiermee dat ik voor u uw sociale media-accounts ga verzorgen en beheren. Ik breid uw netwerken uit op LinkedIn, Twitter en Facebook en ik plaats geregeld voor u berichten en foto’s, zodat uw netwerk van (potentiële) opdrachtgevers groeit, u top of mind bent in uw markt en u gezien wordt op het internet.

Ik schrijf de teksten, u levert alleen (op mijn verzoek) foto’s aan, zodat ik berichten kan plaatsen en kan zorgen dat uw netwerk groeit en u gezien wordt on line! De foto’s mogen gewoon van een kwaliteit zijn die met een goede mobiele telefoon geschoten zijn.

Waarom zou u dit Bouwbinder B.V. laten doen?

Veel mensen weten niet hoe de sociale media werken, maar snappen wel dat ze er iets mee moeten. Het is sector eigen dat de bouwgerelateerde mens minder interesse of affiniteit heeft met het internet. Ook is het vaak zo dat mensen niet goed in staat zijn om pakkende teksten te schrijven, of ze zijn angstig schrijffouten te maken. Drukte met andere werkzaamheden maken de promotie via sociale media tot een sluitpost die er net even te vaak bij inschiet, juist terwijl het zo belangrijk is. Grote concerns, banken, supermarktketens, verzekeringsmaatschappijen, elektronicaketens etc… hebben hele teams zitten om de sociale media te voeden en vooral ook te volgen!

Ik denk dat de bouw ook voorwaarts moet met sociale media, en aangezien het mijn sterke interesse heeft en ik kennis heb van zowel de bouw, haar toelevering en de sociale media heb ik aan een half woord van u genoeg en kan ik uw on line netwerk en uw zichtbaarheid on line sterk verbeteren. Dat zouden voor u de motivatoren moeten zijn om mij uw on-line marketing te laten doen. Naast hetgeen ik hiervoor beschrijf is er nog een goede reden! Ik heb een éénmalig aanbod voor de klanten van Bouwbinder B.V.!

 Spreekt het concept van Bouwbinder B.V. u aan? Neem dan contact met ons  op. U zult verbaasd zijn van de lage kosten en het hoge rendement die deze dienst met zich meebrengen. Bel 06-30452145 of mail info@bouwbinder.nl

Shares
Share This