Telefonische acquisitie was een belangrijk onderdeel van mijn werk toen ik ongeveer 25 jaar geleden in het verkoop vak terecht kwam. Telefonische acquisitie werd in die tijd voor de ontvanger van het telefoontje van de wildvreemde verkoper nog gewaardeerd, want zo’n telefoongesprek bracht vaak nieuws over producten en/of diensten.

Nu het internet onze informatiebron is geworden, wordt telefonische acquisitie alleen nog maar als hinderlijk ervaren, in ieder geval door de schrijver van dit artikel. Ik word alleen nog door advertentieverkopers en energiemaatschappijen gebeld met verkooppraatjes, waarbij deze twee bedrijfstakken bij mij het tegenovergestelde van sympathie opwekken. Ik weet zeker dat ik niet uniek ben met mijn aversie tegen deze wijze van verkopen, ik vraag mij dan ook af waarom bedrijven zichzelf nog bedienen van deze vorm van acquisitie.

Maar hoe zorg je dan dat jouw markt bekend is met jouw bedrijf en jouw producten?

Onderstaand een aantal tips die mij geholpen hebben om op een aangename manier aan nieuwe klanten te komen of om mijn boodschap verkondigd te krijgen.

  • Zorg dat uw bestaande klanten ambassadeurs van uw bedrijf worden door telkens boven verwachting te presteren.
  • Als uw ambassadeur u aanbevolen heeft, dan zal uw potentiële klant op het internet naar uw bedrijf op zoek gaan, zorg dus dat u hen daar verwelkomt met een nette website die representatief is voor uw service.
  • Schakel uw (sociale) netwerk in! Een muisklik van uw opdrachtgever is al een mooie aanbeveling in uw online netwerk. Bouw dus een zakelijk online sociaal netwerk op en plaats hier wetenswaardigheden over uw bedrijf en uw producten. Over social media is veel te schrijven, en dat ga ik ook zeker nog doen.

rd-support-3x3cmVindt u eigenlijk dat u een nieuwe website nodig heeft? Neem dan contact op met de schrijver van dit artikel. Via ons bedrijf RD-support maken wij mooie turnkey websites die uw (potentiële) klanten ertoe zullen bewegen contact met u te leggen. Vergeet niet, er is maar één eerste indruk!

Wat voor nu belangrijk is, als u nog weinig of niets met social media doet, of er weinig van weet, laat RD-Support uw social media verzorgen. Wij beheren in de bouwsector en de toelevering van de bouw, nu al verschillende accounts die elkaar alleen maar versterken als het er meer worden.

Naast bovenstaande tips zijn er natuurlijk meer wegen om uw klantennetwerk uit te breiden. Wilt u hier nu al meer over weten dan legt u contact met Wim Arnoldus, w.arnoldus@bouwbinder.nl of telefonisch 06-30452145.

Shares
Share This