Als eigenaar van www.bouwbinder.nl, de advertentiewebsite voor bouwmaterialen en bouwmaterieel, zie ik allerhande advertenties op de website verschijnen. Maar goed adverteren op advertentiesites is een kunst. Onderstaande tips beperken zich niet tot het adverteren met bouwmaterialen, maar in feite gaan deze tips op voor elke advertentie die op advertentiesites worden gezet. En als u succesvoller wilt verkopen via advertentiesites dan is het verstandig dit bericht te lezen.

Kies een specifieke advertentietitel:

De internetter van tegenwoordig start zijn zoektocht op het internet steeds vaker via een zoekmachine, zoals Google. Deze zoekmachines zijn in de voorbije jaren steeds beter geworden, waardoor de internetter zijn specifieke wens in kan tikken en daarmee met zekerheid zijn gewenste zoekresultaat krijgt. Vroeger moest de internetter als hij een keukenkastje zocht eerst zoeken op “bouwmaterialen” of “keukens” en dan kon hij van daaruit verschillende websites bezoeken om te zien of daar keukenkastjes verkocht werden. Tegenwoordig tikt de internetter gewoon “keukenkastjes bruynzeel wit atlas” in en dan vindt hij via de zoekmachine talloze websites van bedrijven die dit specifieke keukenkastje in de kleur wit verkopen.

Het is dus van belang dat u zich bedenkt hoe uw potentiële klant uw product zal zoeken op het internet, en deze zoekwoorden ook daadwerkelijk te gebruiken in uw advertentietitel. Noem merk, kenmerk en maten van uw product en u krijgt gegarandeerd bezoekers op uw advertentie die daadwerkelijk op zoek zijn naar uw product! Gebruik ook hulpwoorden als “prijs”, “goedkoop”, “monteren” etc….

Voorkom dat u dubbele content op het internet zet:

Geregeld zie ik dat adverteerders de advertentie die zij op een andere advertentiesite hebben staan één op één kopiëren naar www.bouwbinder.nl. Dat is lekker makkelijk natuurlijk en de adverteerder denkt dat hij hiermee zijn kansen verdubbelt op het verkopen van zijn product door op twee of meer advertentiewebsites dezelfde advertentie te plaatsen. Het tegendeel is waar, het plaatsen van identieke dubbele content op het internet wordt door de zoekmachines als minder interessante informatie betiteld en daarmee zal uw advertentie een lagere ranking krijgen bij de zoekresultaten van zoekmachines.

Hoe u wel uw kansen verdubbelt? Door op verschillende advertentiewebsites met verschillende pakkende titels te werken, en ook de eerste 160 tekens van uw advertentie op iedere website te laten verschillen. Het is even extra werk, maar het zal zich zeker terugbetalen! Specifieke informatie over uw producten mag natuurlijk wel identiek zijn als op andere websites, als in de advertentie zelf maar de nodige verschillen aangebracht zijn.

Zorg dat de eerste tekst van uw advertentie pakkend is:

In de zoekresultaten bij zoekmachines zie je altijd een korte omschrijving van het zoekresultaat. Juist deze tekst wordt gelezen door internetters. Dus zorg dat de eerste tekst van uw advertentie wervend is en prikkelt tot doorklikken op het zoekresultaat.

Verschaf specifieke informatie in uw advertentie:

Zet in uw advertentie zo gedetailleerd mogelijke informatie over het product dat u verkoopt. De internetter is zich aan het oriënteren op uw product en hoe beter u hem informeert, hoe groter zijn vertrouwen dat u de juiste verkoper bent. Hoe duidelijker de informatie, zoals technische specificaties en de prijs, hoe groter de kans dat de bezoeker, wanneer hij contact met u legt, ook daadwerkelijk koopbereid is.

Voeg foto’s bij uw advertentie:

Plaatjes trekken tien keer meer aandacht dan de tekst die er over het product geschreven is. Zorg dat u mooie foto’s bij uw advertentie plaatst, dan is het product al voor meer dan de helft verkocht.

Plaats veel advertenties:

Plaats meerdere advertenties voor verschillende producten op de advertentiesites. Als u elektrisch gereedschap verkoopt dan kunt u er natuurlijk voor kiezen om de decoupeerzagen, boormachines en grasmaaiers in één advertentie te plaatsen, maar veel krachtiger is het om voor deze drie verschillende producten ook drie verschillende advertenties te plaatsen. Hiermee kunt u ook de eerder beschreven meer specifieke informatie plaatsen en meer gericht via de zoekmachines je kopers bereiken.

Bouwbinder, de advertentiewebsite voor bouwmateriaal en bouwmaterieel:

Adverteer op www.bouwbinder.nl. Het is gratis voor een advertentie van vier weken en na vier weken kunt u de advertentie via een e-mail gratis verlengen voor weer vier weken, dit kunt u onbeperkt blijven doen. Adverteren doet begeren, u mag gratis uw URL en uw telefoonnummer bij de advertentie plaatsen, dus u bent maximaal bereikbaar voor uw kopers. Bouwbinder is in 2010 gestart en er staan inmiddels vele duizenden advertenties op. Bouwbinder is gericht op uw doelgroep, kopers van bouwmaterialen en bouwmaterieel, dus het is geen website waar ook kinderspeelgoed o.i.d. op wordt aangeboden.

Shares
Share This